Verenigingenmarkt Nuenen c.a.

Zondag 10 september 2017: Verenigingenmarkt

Ontdek op zondagmiddag van 13.00 tot 17.00 uur in en om Het Park dat er in Nuenen c.a. veel is om trots op te zijn!

De organisatie is er klaar voor: de kraamindeling is gemaakt, het optreedschema is bekend. Overal in de gemeente Nuenen c.a. hangen posters en zijn aankondigingsbordeng geplaatst. Bij binnenkomst in Nuenen schittert de aankondiging op de LED-schermen. In De Nuenense Krant en Rond de Linde stonden regelmatig berichten. En heeft u het artikel in het Eindhovens Dagblad gelezen?

Ruim 60 organisaties zijn bezig met de allerlaatste voorbereidingen om zich op de markt van hun beste kant te laten zien. De vrijwilligers hebben met liefde tijd vrijgemaakt om die middag bezoekers te vertellen over ‘hun club’.

De Open Monumentendag geeft een extra dimensie aan alles wat rondom Het Park is te doen. Er zijn rondleidingen in Het Klooster en de Clemenskerk. Er komt zelfs een dorpsomroeper om alle ‘boeren, burgers en buitenlui’ aan te sporen ogen en oren goed de kost te geven op de markt.
Er ook extra activiteiten waaronder rondleidingen in de Clemenskerk en Het Klooster. Bovendien kunt u kennismaken met het glas-in-lood bedrijf van Geert Cooijmans, ontdekken hoe bier gebrouwen wordt door Brouwerij Nuenhem én er zijn drie prachtige oldtimers van Oldtimerclub ‘Nuenen Classics’ (PVGE).

Tijdens de Verenigingenmarkt kunt u op het bordes van Het Klooster en in de kiosk de volgende optredens verwachten:

• 13.15 uur: Mark Elbers
  • 13.50 uur: Plezzang, een groep van 60 enthousiaste zangers en zangeressen met Nederlands repertoire.
  • 14.20 uur: Seniorenorkest (KBO), een orkest van 20 leden die allemaal de seniorenleeftijd hebben en die het nog erg leuk vinden om een leuk en goed stukje muziek te maken.
  • 15.20 uur: demonstratie Folkloredans (KBO) en Line Dance (KBO)
  • 16.00 uur: Plezzang